lördag 12 maj 2012

Flyttbestyr ......


...... jaaa, inte till Kalmar då. Men dottern och jag hann med ett besök till staden igår. Ett besök hos optikern var huvudsyftet, men det är ju synd att inte utnyttja möjligheten till lite fönstershopping. Nu blev det ju mer än bara fönstershopping då ;D Lite sommarfräscht från Green Gate fick följa med hem!


Varje synundersökning är lika spännande. Även den här gångnen har synen ändrats. Förvånad?? Näe, inte ett dugg!! Gissa om jag blev överraskad när mina styrkor fanns hemma i butiken!!!! Det har ALDRIG hänt tidigare! Så nu testar jag engångslinser istället för mina månadslinser :o



Jag har roat mig med att klä om sonens stolsdynor och är färdig lagom till flytten (tyget är Sofia bredrand från Ikea). Han har passat på att köra smågrejor hela veckan och nu i helgen kör vi möblerna med släp.

I dag gäller det att hålla i hatten, det är grått och blåser ordentligt hos oss. Ha en härlig lördag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Jag borde nog uppsöka en optiker jag med. Inte för att jag inte kan läsa texter, men det hade nog varit enklare med glasögon.
Här är det lika grått och kallt som hos er uppe i Sverige.
Ha en skön helg!
Kram