måndag 23 april 2012

Vårtecken .....


...... så var det dags för denna veckas vårtecken i Humlebackens vårteckenutmaning.


Det har inte hänt jättemycket sen förra veckan, det har ju vart ganska kallt i ytterligare en vecka.


Några fler tulpaner har slagit ut, de till och med har lockat fram sniglarna till ett skrovmål :(


Ett säkert vårtecken är dock att planteringslustan tar vid igen :)) Gårdagens planteringsgrop fylldes med ytterligare en magnolia, denna gången en stjärnmagnolia. Tidigare finns en praktmagnolia och en buskmagmolia.


Bokhäcken, som faktiskt börjar få gröna blad, har försetts med en heltäckande blå matta av pärlhyacinter.


Syrenen, jaaaa......, den är inte så himla långt kommen. Men tillräckligt grön för att locka upp sniglarna till det gröna :o


I kryddträdgården går det undan!! Snart skördar vi dragon igen. Blir perfekt bearnaise till vårens grillning.


Även trädgårdens JÄTTE till krydda, libbstickan, växer på ordentligt.

Fler vårtecken från vårt avlånga land hittar du här! Ha en härlig måndag. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad glad jag blev av dina vårtecken. Ha en fin dag! Kram Pia

Berit sa...

Himla många mer vårtecken än vad jag har iallafall.
Ha en underbar dag!!

Anonym sa...

SÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg och följer nu.

Om du vill delta i min tävling så kan du kika in hos mig, den är i mitt förra lantliga inlägg:)
jag önskar dig en kanonvecka.

LOVE Maria på inredningsvis