måndag 16 april 2012

Vårtecken .....


...... måndag och åter dags för Humlebackens vårteckenutmaning.
Vår = MÖRDARSNIGLAR, dessa förhatliga trädgårdsmarodörer. Återigen dags att släppa loss mina vänner nematoderna i trädgårdslandet och komposterna. I år blir det faktiskt hela tre-stegs programmet :o Nu tänker jag banne mig inte ge upp.


Alldeles snart slår "Nordens Mimosa" ut, när mahoniablommorna är utslagna är det lätt att förstå varför de fått sitt smeknamn.


Doften är omisskänslig! Det är bara att krypa ner på backen och följa doftspåren - det tar inte lång tid att hitta dem, doftviolerna - mmmmm......


Jag har aldrig, aldrig sett så många blommor på vårt persikoträd!!!!


I vår lilla trädgårdslund är det en vit blommande matta, som döljer mossan :o I alla fall ett tag till!


Scilla måste vara den absolut bästa löken att plantera om man vill ha massverkan, i gräsmatta, grusgångar, under träd, ja praktiskt tagit snart överallt har jag det underbara blå havet av doftande scilla.

Fler vårtecken från vårt avlånga land hittar du hos Humlebacken.

Ha en underbar fortsättning på måndagen. Tjingeling

1 kommentar:

Eva Linnea sa...

uj, uj, uj, är det redan dags att börja jaga mördarsniglar i Småland!? Ska ner till Växjö på torsdag så jag kanske får se några på min tomt där. Bor både i Nöbbele/Växjö och i Stockholm än så länge.
Kram Eva Linnea (Villa Linnea - mitt liv i Nöbbele)