söndag 25 mars 2012

Storstädning .....


....... ytterligare en underbar dag som erbjöd möjligheter till utomhusvistelse.  Ett antal punkter stod på dagens önskelista;
 - Rensa hela trädgårdslandet från ogräs. Check!
 - Ta bort gamla fula komposten och ersätta med två, nya, snygga. Check!
 - Sätta upp pallkragar för odling. Check!
 - Flytta jordgubbslandet. Check!
 - Så sallad. Check!
 - Sätta lök och vitlök. Dubbel Check! Maken fixade det!


Hann även med en snabbsväng till Dufvemåla Handelsträdgård för att köpa jord, ojsan, följde det med lite penseér hem :o Vem hade kunnat tro det!


Med övergång till sommartid, fick vi ju en timme extra utomhus innan mörkrets inbrott. Me like!!

Dessutom har jag kommit på att jag kommer att hinna ta lite bilder när jag kommer hem från jobbet på vardagarna. Jippie!!!! Det har jag saknat.


Får jag presentera: Det rena, snygga, inburade trädgårdslandet. Till vänster de två pallkragsodlingarna med jordgubbar och sallad. Framför dem ligger inte snö, utan det är väv över lökplanteringen. I höger bakkant är de nya komposterna, två stycken, fyra pallkragar höga. I höger framkant, trädgårdens blivande konung, valnötsträdet. Resten av landet är faktiskt fullplanterat med kryddor och sparris :o

Dags att kolla in brödet i ugnen. Ha en förträfflig fortsättning på söndagskvällen. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åh jag hör din iver mellan raderna. Visst är det kul när man får så mycket tid och ljus att vara i trädgården. Kram Pia