söndag 5 februari 2012

Snö och is ......


....... kallt värre. Vilken kyla! Natten som gick var den hittills kallaste denna vinter.


23 kalla grader i soluppgången. Jag kan lova att det var kallt att sätta sig i bilen :o Absolut inte något att rekommendera!


Vi styrde kosan mot ett, om möjlig, ännu kallare Kalmar. Vi hade akut behov av skruvar och lite annat smått till köksskåpen.


Jag passade på att köpa ett extrabatteri till kameran och ett batterigrepp. Men givetvis blev det även lite annat som följde med hem.


De ljuvligaste liljeblommande tulpanerna på lök, de gick inte bara att gå förbi ;-)


Bloggar i väntan på en jäsande surdeg - i kväll blir det hembakade surdegspizzor med vitkålssallad. Mmmmm ....

Ha en förträfflig söndagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Dom tulpanerna va i en klass för sig, så bra de passar i emaljerade kannan. Pizza här med fast inte surdeg dock... Kram Pia

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej ! Var Kalmar sig likt.

Där var jag några gånger på -60,-70 talet, kanske aldrig varit där på vintern mest på sommaren.För vi hade sommarhus i Vånevik o.en Faster i Nybro och så bodde vi i Vetlanda.Jag kom till Södertälje 1970 6/1.
Pappa tänkte köpa hotell i Kalmar men det blev i Vetlanda i stället, även Södertälje var aktuellt 1945.

Kram Mi