torsdag 12 januari 2012

Försmak ......


...... det var ett tag sedan jag visade hur det ser ut i köket, även om de går långsamt går det framåt.
Hela diskbänkssidan är färdig målad, endast lådorna på andra sidan spisen kvarstår.



På bakbänksidan är det bara "lådan" kvar - det är egentligen ett bakbord, men det ska göras om till en stor låda. Resten av bänken och lådsatsen under barbordet ska tas bort.


Det STORA skåpet är kvar att måla - men sonen har lovat att ta tag i de dörrarna under den närmaste veckan då han har uppehåll i föreläsningarna en vecka. I väggen bakom tallrikshyllan löper skjutdörren mot serveringsgången som ligger mellan köket och matsalen.


Nu har vi kommit på hur vi ska montera dörrhandtagen, så någonting åt det här håller blir det. Är de inte snygga???? Jag älskar dem.


När skåp och lådor är klara kvarstår fortfarande en hel del jobb, byta väggmaterial och måla väggarna, lägga nytt golv (självklart rutigt linoleum) till sist byter vi ut våra perstorpsskivor mot tåligare och fräschare marmorskivor.

Håll i hatten och ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Raija sa...

Kul att se hur andra har det i sina kök och att det är fler som håller på med renoveringar. Snyggt blir det med de ljusa skåpdörrarna och jag förstår att det var de mörka tidigare, som sonen ska fixa snart.

Handtagen är riktigt fina retro. Gillar att man bevarar lite gammalt och blandar med nytt. Själv har jag valt att ha gamla glasknoppar på mina köksskåp, som jag köpt på Tradera.