måndag 26 december 2011

Skördedags ......


...... under gårdagens golfrunda såg vi mängder av mogna enbär, så .......


.... i dag passade vi på, i solskenet, att plocka en korg. De små kvistarna är fullproppade med mogna enbär, bara att stoppa i torkapparaten och torka ;)


Rensade adventsbrickan från mossa - mindre brandfarligt så. Lite snett och vint blev det visst ;) får räta upp ljusen i sina kakformar tror jag.

I kväll blir det surdegspizza gräddad på sten i ugnen - nu vill jag inte se julmat på några dagar! Ha en underbar annandag jul. Tjingeling

2 kommentarer:

Raija sa...

Vilken trevlig blogg och så mycket fina bilder. Hit återkommer jag gärna.

Surdegspizza låter underbart gott och det måste jag testa. Håller just nu på att lära mig att sätta surdeg.

samson sa...

Surdegspizza skulle man kanske testa nån gång låter gott,God fortsättning på Julhelgen,maggan