tisdag 20 december 2011

En korg full med .......


........ inspiration, inspiration för julen. I dag är det bara några få dagar kvar till julafton och jag har unnat mig lyxen att vara ledig från jobbet resten av veckan för att julstöka :) Dessutom behöver jag inte vara tillbaka förrän den 28 december :D


Eftersom vi har alldeles grönt ute och troligen kommer att få en grön jul, tyckte jag att det var dags att plocka fram lite vintriga bilder. Carl Larsson måste väl nästan haft samma betydelse för inredningsstilen, som fotograferna i våra inredningsmagasin. Boken "Ett hem" har helt underbara tryck av några av hans målningar.


Vem kan låta bli att bli glad och känna lite julförväntan med en sån underbar vinterbild?


Eftersom jag jobbade sista dagen före jul idag, unnade jag mix lyxen med lite frisering och förnyad hårfärg. Julfin så det förslår!

I morgon står det städning och matlagning på schemat, eventuellt lite shopping - men det beror på om lusten faller på.

Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling

Inga kommentarer: