torsdag 22 december 2011

Dan före, dan .....


..... nu är det inte långt kvar - och det börjar lukta jul i hela huset. Älgfärsbullar med julsmak, skinka bakad med hela trädgårdens örter, vitlök, chili och vitt vin, kan det bli bättre??
Jaaaa, det är klart grönsåpa tillsammans med apelsiner fullspäckad med nejlikor, kanelstänger och stjärnanis förhöjer ju lite till då.
"Silver"fatet är ett av dagens loppisfynd ;) tillsammans med några nya kakformar och ytterligare ett korvhorn.


Gårdagens julshopping tillsammans med sonen i Kalmar var lyckosam. Dels blev det julklappar, dels mat och dels "hämtade" jag nya temuggar och köksknivar på Cervera, härligt när någon annan betalar :o Jajamensan, jag hade presentkort från företaget som tack för "lång och trogen tjänst".

I kväll blir det tidigt i säng - i morgon ska stordåd uträttas :p

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Annika Christensen sa...

Dina paket ser ut som mina.
Fina fina tycker jag.
Din hylla iköket ÄLSKAR jag sådant som står på min önskelista.
God Jul på dig
Annika