måndag 7 november 2011

Adventsbricka ....


...... det gäller att vara ute i tid !! När jag för en gångs skull hittar det jag vill ha, bryr jag mig inte så mycket om om det är för tidigt eller för sent.
För ett snart par veckor sedan hittade jag den allra mest perfekta plåtbrickan till våra adventsljus. Samma underbara röda färg som den röda läckra flaskhållaren jag köpte på Gårdby Lanthandel.


Kyrkoljus av 100% stearin ska få ge oss det underbaraste skenet och zinkhjärtan från förra året ska hjälpa oss att hålla räkningen.

Det som återstår, är vad som ska ligga i botten på brickan. Men jag tror det ger sig, jag har ju ett par veckor till på mig att fundera. Ideér har jag, men...... Jag får klura lite på det.

I dag blev det verkligen aldrig ljust - är det konstigt att jag längtar till advent då?

Ha en härlig måndagskväll. Tjingeling

Inga kommentarer: