lördag 15 oktober 2011

Äntligen .........


...... första helgen i september var jag och maken till Älmeboda och ..........


....... Cecars Trädgård. Tyvärr utan möjlighet att säja hej till Charlotte, men idag blev det ändring på det! Dottern behöver övningsköra så mycket som möjligt och vad passar väl bättre än att åka på en utflykt.
 

Familjen Cecars trädgård, precis som alla andra i regionen, fick ett kyligt mottagande i morse. -5 grader!! Men i dag var det inte trädgården som stod i fokus, utan ett besök i den underbara butiken. En STOR odlingsklocka i glas, tre underbara äppellådor och sist men definitivt inte minst viktigt ......


...... en bokashi-sats. Vi började varmkompostera när barnen var små för att minska vår andel av sopberget. Men nu efter allt positivt jag hört om bokashi så måste även vi testa den kompostmetoden. Jag var lite orolig för ett passande utrymme, men trots att vi har platsbyggda skåp med 40-talsmått hade vi sån tur att hinken fick plats under diskbänken.

Ett stort tack till Herr och Fru Cesar :D

Ha en underbar lördagskväll och njut av kvällsolen. Tjingeling

4 kommentarer:

4U2 sa...

Intressant liten manick!

Sweet Passion sa...

hej,jag vill tipsa dig om 2 tävlingar som pågår hos mig med fina priser,du är väl med

Bluggi buggi blogg sa...

Det der hadde jeg ikke hørt om før. Virker bra :)
Ha en fin helg
Klem, Trude :)

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hihi! Jag blir alldeles glad när jag ser din favoritmusik på din profilsida!!!!!
Ha en riktigt bra vecka!! KRAAAM!