fredag 9 september 2011

Nya Italienare .......


......... för vinkällaren plus en massa annat fick följa med hem vid gårdagens roadtrip. Som alltid, hade vi god mat och fika med oss, igår var det smörgåstårta.


Vi cruisade genom södra Sverige, färja, fortsatt cruising genom Danmark och färja igen innan vi nådde målet för dagen. Några timmars shopping och vi vände tillbaka.


Helsingör är fantastiskt vackert i kvällsljus, speciellt i går med de dramatiska molnen som tornade upp sig.


Tyvärr blev det inte tid till någon shopping inne i varken Köpenhamn eller Helsingör, får ta det vid senare tillfälle - det går ju faktiskt direkttåg från Emmaboda ;D


Vi körde trötta och nöjda hem medan mörkret föll över de skånska slätterna. I dag blir det till att sortera och märka upp de nya vinerna och ställa ner i källaren för att avnjutas till goda höst- och vintermiddagar.

En vecka går alldeles för fort och i dag njuter jag av min sista semesterdag, ha en underbar fredag. Tjingeling

2 kommentarer:

4U2 sa...

Vilken härlig resa!
Nej, jag skulle inte sälja min heller ;)
Passar på att påminna dig om att du är välkommen att delta i min Fotoutmaning - har just öppnat för deltagning.
Ha det gott!

Unknown sa...

Åh, det måste ha varit en riktig "grande finale" på semestern, den roadtripen:)
Kram!