onsdag 10 augusti 2011

Retro-fitting .......


...... som jag visat någon gång tidigare, är vårt hus renoverat i omgångar. Den ena hemska tapeten efter den andra. Det gäller verkligen att intala sig att det bara är tapeter och golv, inte helt svårt att byta ut om man vet vad man vill ha.


Här har vi inte prioriterat att få bort tapeten, men stunden då de åker börjar närma sig. Utrymmet är litet och det svårt att få plats ens med en knoppbräda för handdukar. En "stege" gjord av en vitmålad bokhyllegavel (Ikeas Ivar) får tjäna handdukshängare istället.


Jag har tillbringat det senaste dygnet i det här pyttelilla utrymmet, med en magåkomma som inte är speciellt trevlig :o Gratis snabb-bantning, dessutom utan att behöva hålla mig till några konstiga dieter.


Eftersom jag inte vågar gå speciellt långt från "räddaren i nöden" behöver jag kunna sätta mig någonstans att vila. Så nya stolen har fått låna några sköna kuddar, i väntan på ny dyna. Det är bra med lite gamla kuddöverdrag och lakan på lager :-)


Broderade och med spets, men det framgår visst inte av bilderna (hmmm fotografen får nog träna lite mer på kontrastljus)

Dags att testa om lite te kan stanna kvar i min ömma mage. Njut av onsdagen. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Hade lite problem med illamående jag med, lätt febrig. Verkar vara nåt som går.
Krya på dig!
Kram Elle