fredag 19 augusti 2011

Lyckat kap .......


........ köket och jag har fått lite nytt ;D


Struvor tillhör mina favoritkakor, och de kräver sina formar. Jag hade tre stycken sen tidigare, men hittade en form som jag inte hade .....


......... en underbar fjäril :-) Här ska friteras struvor i helgen!!!


Inte nog med det....... jag hittade även en ny "form" till min rullande utstickare - tror att den ger formen av en blomma på kakorna. Den jag hade se tidigare gav tråkiga runda kakor - men nu ni :-)
En hel förmögenhet fick jag ge för fynden, men de var det värt. 15 spänn!!! Kännner mig rätt så rik efter det fyndet :p


Maken fick en "Tack-för-den-här-tiden"-blomma från sin arbetsgivare, passade perfekt in i köksfönstret!


Dubbel höstglöd, ger lite självlysande höstfärg i köket.

Ha en underbar fredagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Två systrar sa...

Hallåj Cat!! Vilka kap, jag älskar att fynda gamla kakformar och kakmått! :-) Ja jag blev aldeles mållös av Ms fina ord! Vilken tur att jag har en sådan syster...Tyccker också de öcersta och lyllo dig som har ett par. Beträffande butiken så måste jag ju meddela att vi har stängt! Vi hann helt enkelt inte med...jag jobbar så mycket som föreläsare och syster ska börja heltid efter mammaledighet! Var bor din gamleman du skulle hälsa på? Kram kram C