måndag 25 juli 2011

Nya projekt .......


...... eftersom jag inte har något annat att göra ;o - har jag tagit hem ett underbart skåp att ställa i matrummet.


Jag har inte tänkt att trycka in ett skåp till, utan ersätta ett av de andra skåpen. I morgon, efter den dagliga trappmålningen, får det bli ett besök i Kemikalieaffären för att få tag i bets för att bättra på de få skadorna som skåpet hade.


Gårdagens skörd är nu omhändertagen, större delen stekte jag upp och förpackade för frysen.


De minsta blev syltade, perfekt för höstens grytor och pateér. Förpackade i ljuvligaste konservglasen.


Hade en så fantastisk tur, när vi var ny-nedflyttade till Småland, att få tag i en hel låda med konservglas tillverkade på olika (numera nedlagda) småländska glasbruk. Nya gummipackningar, både till burkar och flaskor köper jag från nätbutiken Hus-Modern.

Ha en underbar fortsättning på denna måndag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Äntligen har jag ett par minuter över för att se vad du hittar på!
Flitig som alltid ser jag. *ler*
Vilket projekt ni har med trappan, ser ansträngande ut.
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Elle