lördag 25 juni 2011

Underbara Österlen ........


....... åhhhh tänk om jag kunnat stannat tiden, bara lite, midsommar gick alldeles för fort. Midsommarafton bjöd oss på allt i väderväg! Ösregn till frukost, sol och värme första nio hålen, sol och blåst sista nio och så fortsatte det under eftermiddagen och kvällen.


I dag har vi njutit i största allmänhet. Kiviks Musteri och Buhres fisk innan alla andra nyktrat till.


Vitemölla med sina smala, smala gränder, fantastiska vita stränder och söta fiskehamn.


Genom blommande fält till Stenshuvud, vallmo, timotej, blåklint, cikoria. Faktiskt en hel midsommarbukett!


På Stenshuvud var Cafe Annorlunda målet, en kanna kaffe och en hel kakbuffé att plocka av. Kan det bli bättre?


Vissa av oss åt mer än andra och t.o.m. backade om en andra gång :o


Vi lämnade Österlen via Brösarps backar med vemod i sinnet, men vi lär snart komma tillbaka igen. Österlen har en väldigt speciell plats i våra hjärtan.

Midsommarfesten fortsätter, nu väntar grillen, färsk potatisen och massor av jordgubbar. Mums!

Ha en alldels underbar lördagskväll, glömt inte att njuta av livet. Tjingeling

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, midsommar i mina hemtrakter? Härligt, vackert, förföriskt och så olikt vår skogsbygd, eller hur?
Kram!

Unknown sa...

Men åhh, så vackert du har det!! Måste snart ta mig en tur neröver känner jag ;))
Och grattis, kul att du vann tycker jag och duken kommer säkert att göra sig fint hos dig!
Här verkar sommaren ha kommit åter och jag har bara ett nattpass kvar och sen semester i en hel vecka :D och då ska jag posta paketet till dig.
Må gott!
Kram Allis