måndag 6 juni 2011

Om någon undrar .......


........ så missade ni förrätt;
Grillad, strimlad chili på mozarella ost, tillsammans med ramslöks- och olivolja.


....... så missade ni varmrätt;
Grillad oxfile, vin och smörslungad färsk  potatis, kallrörd bearnaisesås, het salsa och sallad.


...... så missade ni efterrätt;
Vaniljsemifreddo, jordgubbar, chokladsås och havreflarn.

"Äpplet faller inte långt från trädet" Sonen komponerade menyn själv, mor och far stod för kockandet (jorå han hjälpte till lite).

Mätt och belåten ska jag nu packa en övernattningsväska, uppdrag i storstaden står på tur. Ha en härlig avslutning på nationaldagen. Tjingeling.

3 kommentarer:

Stina sa...

Haha....Jaa, det är ju syrener. Jag är så trött ikväll, så jag kan ingenting. Haha...
Tack för hjälpen! Nu har jag skrattat lite.

Vilka härliga bilder du bjuder på. Kram Stina

Elle sa...

Jag började nästan dreggla bara av att läsa texten - INNAN min sega dator hunnit ladda ner bilderna!
Som alltid, blir jag hungrig i din blogg!! *ler*

Ha en skön dag!
Kram Elle

Anonym sa...

ser ju så gott ut