måndag 6 juni 2011

I dag firar vi ..........


....... sonens födelsedag, det är 21 år sedan han såg dagens ljus i Kalmar. Jag skulle vilja påstå att försommaren 1990 var ungefär likadan som den i år, varm och riktigt torr.


Då, precis som nu, stod svärdsliljorna i full blom längs å- och sjökanterna.


Dagen till ära har vi hissat den svenska fanan, jag lovar - det är ingen vimpel, vinden lyser med sin frånvaro (hårfönen hjälpte inte) så ni får tro mig på mitt ord.

För femte morgonen i rad åt vi frukost ute och redan 25 grader i skuggan, helt underbart. Nu väntar det andra nymålade fönstret på att bli tvättat, innan mat och efterrätt kan förberedas.

Ha en alldeles fantastisk Nationaldag. Tjingeling

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad praktiskt att fylla på en helgdag!
En av mina söner är född 1:a maj och har alltid ledigt. Bra planerat vill jag säga.
Dessutom blir det flaggat! Har två flaggbarn...

Ha en skön dag och gratulationer till sonen!
Kram Elle