tisdag 21 juni 2011

Beach 2011 ........


.........puhhhh! Nähe, det blir inget av med det! Det är inget för min kropp, möjligen om man vill skrämma nån ;D Däremot har jag investerat i min hälsa idag, 1,5 mil i benen. En enkel resa Emmaboda - Vissefjärda, det var så jä...a kallt i morse att cykeln fick skjuts med bilen till E-boda :o Jaaa, även jag fick åka med!


Till och med smultronen hukar i vinden! De har rotat sig i lä, mellan foten på fågelbadet och växthuset .


Doften av schersmin och mogna smultron är just nu underbart bedövande. Kan inte låta bli att plocka in några kvistar och placera ut lite här och där. Mmmmmmm.....


Avslutar dagens inlägg med den bästa dessert som finns...... Mogna, hemmaskördade fikon. Vi har visserligan skördat i ett par veckor nu - men än finns det några kvar.

Ha en alldels förträfflig tisdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Unknown sa...

Jaa, nog är det lite väl kallt - "typisk svensk sommar" har jag hört ofta de sista dagarna, men jag vet väl hur det låter sen... och sen :D
Och du har det ju alldeles underbart, med cykelturer, smultron, schersmin, hemplockade fikon - mums!
Idag när jag kollade in mina fina smultronplantor så fanns där inget annat kvär än slem efter sniglar... :(
En klar miss av mig, men retfullt ändå!
Sleep tight!
Kram Allis