måndag 23 maj 2011

Trädgårdsälskarens bästa vän ....


........rensa ogräs, klippa gräs och buskar, så frön, plantera plantor ....... Finns det något härligare?


Jag trivs lika bra med händerna i jorden som i en härlig deg. Enda problemet är att jag blir så torr om händerna av jorden.


Men nu har jag fått tag i bästa hjälpen för torra händer ;D Nu kommer mina händer att bli lika lena och mjuka som en bebis-rumpa :o


Mina första gurkblommor har visat sig, och jag börjar inse att om det blir bara en bråkdel så många gurkor som det är blomknoppar - då kommer vi att få äta MYCKET gurka!


Även de första körsbärstomaterna har slagit ut. Det är en härlig tid som kommer :D

Ha en alldeles underbar måndag. Tjingeling

2 kommentarer:

Hildas hem - Sofia sa...

Jag håller med dig. Blir också torr om händerna när jag är i jorden. Men vad är det jag hör; har dina körsbärstomater redan slagit ut? Mina har en bit kvar tror jag :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Unknown sa...

Ja, händerna tar mycket stryk så här års! Själv har jag köpt en trädgårdsmästartvål, som ska göra händerna lena:)

Visst är det en alldeles ljuvlig tid, nu?
Kram!