tisdag 10 maj 2011

Favorit - favoriter, singularis eller pluralis.......


........... jag gick för pluralis och presenterar två av mina favoritplatser. Den första är min bakhörna i köket, till vänster är mitt kallskafferi. Under bänken har jag alla mina baktillbehör och vänder jag mig om har jag diskbänk spis och kyl. Helt perfekt allt inom några få fotsteg, tacka vet jag gamla "matlagningskök".


Favoritplats nummer två, pendlar mellan att vara huvudfavorit och få den ärorika andra platsen under den varma årstiden. Vår medelhavshörna, eller ....... vår blivande medelhavshörna. Bambuskyddet ska ersättas av en vitkalkad mur och hela planen ska beläggas med ölandssten. Den röda möbeln i hörnet är numera ersatt av en vit, nästan likadan. Till höger, till och med till höger om fågelbadet står vårt lilla växthus. Till vänster, till vänster om rosorna ska ett friliggande växthus byggas.
När det är klart ska det planteras medelhavsväxter, nu står de i krukor men de ska ner i backen på sikt. Mmmmmm Drömmar är bra - de håller en uppe när det är lite tyngre att släpa på livet ;D

Flera inspirerande favoritplatser hos övriga fabrikörer i Fabriken. Njut av vardagen och ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling

3 kommentarer:

Petronella sa...

Två mysiga favoriter, helt klart! Ha en fin kväll //Petronella

Norregård sa...

Hej!!
Jag håller på trädgården;o) Önskar jag vore lite flitigare i köket....
Härligt med drömmar!!!

Kram Malin

Elle sa...

Vad kul att se en utomhusbild!
Jag måste fundera på vilka favorithörnor jag har. Köket är nog faktiskt också ett av dem, även fast jag ibland önskar att jag inte vore tvungen att ständigt stå där...*ler*

Ha en skön kväll!
Kram Elle