tisdag 8 mars 2011

Golv i kvadrat ......

Originalklinker från 40-talet på gästtoaletten
 .......... man skulle kunna tro att vi är lite kantiga av oss, eller lever ett väl inrutat liv.

Det nylagda duschrumsgolvet
Köksklinker original från 40-talet, korkåplast från 70-talet
Terracotta klinker i groventrén, lagd för 10 år sedan
Sliten rödboksparkett i vardagsrummet, original från 40-talet
Ekstavsparkett i övervåningens allrum, original från 40-talet
Men helt klart är att vi vill behålla och delvis återställa huset till sitt ursprungliga skick. 40-tal, det är grejer det!!
Det här är mitt kantiga bidrag till dagens tisdagstema i Fabriken.

I dag är jag inte kompis med Blogger :-(( 

Hopplöst att ladda upp bilder och kunna skriva mellan bilderna, bättre lycka en annan dag.

Önskar en en fortsatt bra tisdag. Tjingeling

4 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Vad mycket fina golv ni har hemma!
Jag som bor i hyresrätt och inte kan bestämma över golven själv känner mig väldigt avundsjuk. :-)

Bluggi buggi blogg sa...

Hei :)
Likte det røde og hvite gulvet så godt :)
Ha en fin dag
Trude :)

Noamaja sa...

Så fint i duschhörnan! Jag har bott i en lägenhet med en sån fiskbensparkett med den ramen. Det var ett vackert golv!

Rödvit rutigt hade vi i köket när jag var liten, väcker minnen!

Tack för titten!

Petronella sa...

Gillar både de två rutiga golven och originalparketten.. Snyggt!! Lite special där med det nylagda i badrummet. Superläckert. Ha en fin dag! //Petronella