onsdag 2 februari 2011

Vad blir det för .........


...... mat idag då??
Dubbelpanerad stekt torskrygg, klyftpotatis och remouladsås.
Snabbt? - njae
Enkelt? - jovars
Gott? - fruktansvärt gott!

Enklaste remouladsåsen gör du genom att först göra majonäs, vispa två äggulor med 1 msk fransk senap, tillsätt sen fyra dl majsolja försiktigt under fortsatt vispning. Smaksätt med salt och peppar. Blanda ner några msk bostongurka och finhackat äpple, smaksätt med curry. Låt stå i rumstemperatur en stund och dra till sig smakerna.
Under tiden gör du klyftpotatis och avslutar med att panera och steka torsken. Mmmmums!!

Ha en underbar lill-lördag. Tjingeling

4 kommentarer:

Stina sa...

Det låter gott.:-) Kram Stina

Elle sa...

Nu har jag översvämmning i munnen igen!
Salivalarm!!!

Kram Elle

Norrfrids Eija sa...

Ytterligare en av mina cravings - en kitchen aid! Och en färgglad en, så läckert! Slår min gamla matberedare med hästlängder!
Eija

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm va gott det lät!!! Och snygg röd köksmaskin har du, jag har också två röda, en röd elvisp och en röd brödrost, men blir glad av dem=)

Haha, jaså du gillade min tapet där, ja den är ganska häftig , har säkert suttit sedan 40-50-talet! Tack för din hälsning!!! Mari.