lördag 26 februari 2011

Fruset hav .......


........ runt Karlskronas öar lockade till islekar i det varma vädret. Ljumma vindar lockade verkligen ut folk med sina isjakter, kitesurfing med skridskor, långfärdsskidskor och en och annan motorcykel. De olika sätten att ta sig fram på isen var nästan lika många som det var människor.


Själv tycker jag att havet är väldigt fascinerande, i alla sina former. När man dessutom ser de stora brutna isflaken, inser man styrkan havet besitter.


Vi hämtade kvällens middag i Karlskrona, färska räkor till förrätt. Till varmrätt blir det grillad marulk med pommes duchesse och vitvinssås. Till det något glas chardonnay från Franrike.


Eftersom jag bara måste namna mina sådder när jag tar ur dem ur pluggboxarna, var jag tvungen att springa in på Blomsterlandet. Ut därifrån hade jag mycket riktigt små färgglada färgstickor, men jag kunde bara inte låta bli att låta ett fång tulpaner följa med också. De matchade så himla bra det spröda blåbärsriset :D.

Ha en alldeles fantastisk lördagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka härliga havs. och isbilder!
Och det är svårt att ta sig förbi tulpanbuketterna utan att det kommer med en bukett eller två hem ;))
HA en fortsatt härlig helg!
Kram Allis