söndag 2 januari 2011

Ta hand om julens rester .......

....... jag har kommit på den perfekta återvinningen av julen.

Blandade nötter åkte ner i en toscasmet som landade ovanpå en morotskaka. Gott till en kopp nybryggt grönt te!

Granen klippte vi ner och eldade upp i rörspisen, go värme blev det kan jag lova.


Blandade nötter, kokos, fikon och dadlar fick åka ner i ett rågsurdegsbröd som jag gräddade på het sten. Härligt frukost och lunchbröd (nu när allvaret börjar igen för, nästan, hela familjen)

I dag bjuder vintern på sol från en klarbrå himmel och några minusgrader, dags att gå ut och njuta ;-) Det gäller att passa på!!

Ha en underbar söndag. Tjingeling

1 kommentar:

YvvePyvve sa...

Hej så fin sida du har! Läste att du har en baksten. Önskade en i julklapp men givaren hittade ingen trots idogt letande även under resa med jobbet. Så nu ligger pengen och väntar på att bli bytt mot en baksten. Tror jag vet var jag kan hitta en. Limpor och annat ser härligt ut! Promenad med fika var längesen. Har varit så lite sol här i Skaraborg så jag har inte ens tänkt tanken. Men nu ska det bli av!

Ha en fin söndag!