söndag 9 januari 2011

Söndag, söndag .......


...... vad kan man göra med en söndag. En söndag när det regnar, töar och snöar om vartannat. Gatorna är glashala och inte kan man ge sig ut.
Städa ut all jul - visst, det är gjort.  Men jag kommer säkert att hitta något jag glömt :o
Baka matbröd - nix, har bakat i flera dagar redan och frysen är full. Hmmm......
Hallonpaj med vaniljsås - mmmmm - perfekt med efterrätt.


Duka ett välkomnande middagsbord - visst, det är enkelt fixat.


Sen var det, det där med maten också. Fram med stora grytan, här ska göras porterstek. Stek, sås, potatis och grönsaker, finns det någon mer klassisk söndagsmiddag?

Ha en underbar avslutning på söndagskvällen. Tjingeling.

3 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Det tackar jag för.
Nyss ätit Laxburgare med spenat och en grönsallad.Nog skulle jag kunna klämma ner lite hallonpaj,har en bit i frysen Frödinge Drottningpaj.Vaniljsås i kylen. Glömde köpa glass, längtar så vansinnigt efter det ibland,och glömmer alltid att köpa det.Idag handla jag mest åt X-maken.Hans var så skrymmande att det hade inte fått rum i rull-trunken. Hej svejs !

Emmas utsikt sa...

Wow, du skulle kunna ha ett eget matprogram så duktig som du är. Jag gillar att laga mat, men det är tråkigt med vardagsmaten med småbarn och min käre kan inte laga mat. Om han var ansvarig skulle det bara bli halvfabrikat.

Stor kram och allt gott inför 2011!

Elle sa...

Mmmmmm. tur att du inte tog med den där läckerbiten till "vårt" kalas igår - den hade genast försvunnit. Ser helgott ut, kan nästan känna doften.
kram Elle