onsdag 15 december 2010

Dags att ta fighten .....

..... fighten mot julstressen. En vecka kvar till julafton, snöstorm på väg och inte en enda julklapp inköpt. Det värsta är att jag inte har en aning om vad jag ska köpa heller. Men det brukar lösa sig i slutänden - ingen idé att stressa upp sig för det (who am I kidding?)
När det gäller maten, kommer vi att ha knytkalas hos oss. Det gör livet så mycket enklare :) men det är ändå lite som ska fixas - julvört på rågsur ska bakas, ett stort festlevainbröd ska bakas. Tur att jag redan har levande surdegar :D
Grundingredienserna till julmaten är inhandlad, både fisk, kött och grönsaker.
Gran och julblommar är inhandlade, julpynten är framletade från kattvindarna, snön är på plats, ja det är inte mycket som saknas.

Vet ni vad det bästa är?
Jag kommer inte att ha några problem alls att hinna - jag har semester hela nästa vecka. Jippie!!!

Ha en underbar onsdag och ta det lugnt när snöstormen når er. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Jag hör till dem som springer och svettas i affärerna den 22:a och 23:e. Alltså anser jag att det är rätt "lugnt" fortfarande.
Har dock redan ett par småsaker till dottern. Det är otroligt lätt att hitta saker till henne. Till pojkarna - och särskilt de tonåren - har jag dock lite problem.
Vi vuxna köper inget.
Julgranen får väl jag köpa i helgen - maken springer omkring med kryckor.
Julmaten blir rätt okomplicerad eftersom vi firar ensamma utan släkt.
Jag måste egentligen bara storstäda, ser rätt rörigt ut här nu pga renoveringen.
Men där får jag nog skylla mig själv...*ler*

Ha en skön dag!
Kram Elle