måndag 1 november 2010

Välkommen.......

....... november, tänk att vi redan skriver 1:a november!
Med feberdunkande huvud är det inte mycket jag orkar göra, mer än drömma och längta....
.
Att det kan vara så enkelt - levande ljus, lite röda textilier tillsammans med silver - vips har jag en känsla av ..... JUL.
När dagarna blir kortare och kvällarna mörka kommer automatiskt en längtan efter advent och alla tända ljus.

På lördag är det Alla Helgons dag, en dag som många viker för att pryda gravar och besöka minneslundar. I Vissefjärda är det fackeltåg genom byn, startar vid Ordenshuset och avslutas vid kyrkan. Alla facklor läggs på bål utanför kyrkan, samtidigt som kyrkokören sjunger, efteråt är det mässa i en fullsatt kyrka.
Vi får sedan en rofylld promenad hem över en ljussatt kyrkogård - hemma väntar tända marschaller glögg och middag för MÅNGA. Det är mys på hög nivå!
.
Hoppas nu bara att jag piggar på mig snabbt - måste plugga till tentan på fredag. Sen har jag verkligen förtjänat HELG.
.
Ha en fantastisk måndag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Det lät ju som en trevlig och mysig tradition. Hoppas att du kryat på dig nu!
Kram Elle