måndag 22 november 2010

Tomtar på rymmen ..........

.... de har smitit från kattvinden men de är definitivt INTE framplockade än, kommer heller inte att bli förrän veckan före jul.

Jag tycker det är mysigt med halmslöjd och önskar att jag kunde hitta en julbock i samma stil som mina tomtar. Tomtefar slöjdade jag till för ganska många år sedan, tillsammans med lite annat smått och gott i halm.
.
Tomtemor fick jag i julklapp av min svägerska för säkert lika många år sen. Hon passar perfekt i våra stora fönster ihop med lite vita orkidéer.
.
Vi har haft ett hemskt regnväder idag - det har formligen vräkt ner och nya insjöar har bildats både här och där. Men vattenpölar är klart bättre än snövallar, som de har hotade med de närmaste dagarna.
.
Ha en alldeles underbar måndagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Cat!
Vilka fina halmtomtar!

Såg förresten på din profilsida att du gillar Rammstein, coolt! Det gör min bonusdotter Tindra oxå;)

Kraam Jenny

Unknown sa...

Så fina! Tycker också mycket om halm:)