torsdag 25 november 2010

Tjuvtitt.....

....... på ett av bildprojekten som vi lämnat på universitetet. "Imagine" efter John Lennons största hits. Den 8:e december är det ju 30 år sedan han mördades, därför skulle vi göra en fri tolkning av John Lennon.
.
Jag valde en av de låtar som jag kände till, och det egentligen mest för den skandal den vållade. Den blev tom förbjuden att spela i radio i bl.a. USA.
.
"Lucy in the Sky with Diamonds", Lennon blev beskylld för att propagera för drogen LSD. Medan han själv förklarade att titeln kom från en av hans sons teckningar. Vi lär aldrig få veta sanningen - den är begravd med honom.
.
Om någon råkar ha vägarna för i Kalmar den 8 december, har klassen vernissage på Söderports café.
.
Jag ska bara plugga lite till, sen blir det att nanna kudden. Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Fin tolkning och fina bilder!
Imagine är en enormt fin låt som jag försökt spela på piano..om och om och om igen!

Tvivlar dock till att jag "har vägarna förbi" i Kalmar *ler*

Ha en skön kväll!
Kram Elle