måndag 8 november 2010

Plocka hem skogen......

....... de e mysigt de! Lite härlig enris att ha på trappan...
.
.... å blåbärsris i hallen.
.
I eftermiddag har jag varit på en underbart inspirerande föreläsning, fotografen Jonas Lindström. Han visade sina bilder, delade med sig av ljussättningstips och gav goda råd. Hans bilder var helt fantastiska - rena konstverken. Jag kan verkligen rekommendera ett besök på hans hemsida : www.jonaslindström.se
.
Riktigt novemberväder nu i kväll - hela vägen hem från Kalmar regnade det på tvären och blåste rejält. Men det är bättre än snö i alla fall!
.
Ha en underbar måndagskväll. Tjingeling.

2 kommentarer:

Elle sa...

I "min" skog hittar jag varken blåbärsris eller enbär. Men lite mossa fick följa med hem. Den ligger på torkning - är rätt regnigt här för tillfället.
Vad kul att lära sig lite av erfarna fotografer. Jag ska nog kika in till Jonas när jag har tid.
Ha en bra dag!
KRam Elle

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Precis vad jag tänkte göra i Söndags, men sköt upp det tills det var för sent, nu har snön täckt över allt,så nu får jag vänta tills det blir barmark igen.
Blåbärsris el.lingon, tall och gran.Försökt med smällbärskvistar, men de vissnar.Har en kvist som är konstgjord i en flaska i köksfönstret.Fint

Lite julpynt tänker jag ta fram, men inte förrän till Lucia
Kram Mi