tisdag 2 november 2010

Med ljus och lykta.....

....... har jag letat efter friskbaciller som kan knocka mina förkylnings- eller influensabaciller.
Honung, c-vitaminer, frukt, värme, nässköljning, treo...... Just nu har jag resignerat och låter kroppen och huvudet vila istället.
.
Inget ont som inte har något gott med sig - jag har haft tid att leta inspiration.
.
Jag har högvis med de mest underbara handsydda överlakan med både virkad/knypplad spets och broderier. Jag ska sy en falsk hissgardin till köket och göra i ording ytterligare två som gardinlängder till sovrummet.
Tänkte även försöka sy påslakan av dem, en ljuvlig tanke att sova under lakan som är närmare 100 år gamla.
.
Med lite tur har jag även lyckats hitta en specerihylla till köket. Jag har letat i flera år, så...... igår fick jag ett mail med foto :D Håll nu tummarna för att priset är det rätta!!
.
Det här ha faktiskt bidragit till att jag känner att jag håller på att återsamla min inspirationsnivå. Det behövs verkligen jag har ju en hel del att slipa och måla, mina spännsnäppen ska upp på 22 dörrar både i köket och i serveringsgången. Två kammarlås ska letas upp, till skafferiet och städskåpet.
Dessutom ska hela övervåningen göras i ordning efter duschrumsbygget. Är det inte tur att jag har att göra!!
.
Ha en underbar tisdagskväll, själv fortsätter jag att njuta av honungsvatten. Tjingeling

Inga kommentarer: