onsdag 3 november 2010

Dessa fantastiska...........

....... hantverk! Jag kunde inte, ens i min vildaste fantasi, föreställa mig en hjärtformad ljuskrona.
.
Förra julen fick vi några grenljus i julklapp och dottern fick den fantastiska hjärtformade kronan.
.
När barnen var små brukade vi anordna ljusstöpar-kvällar i vår källare. Det är länge sen nu, men då gjorde jag grenljus av olika slag, men...... inte av den här klassen :o
.
I dag har vi haft det absolut tråkigaste väder man kan tänka sig - regnet har formligen vräkt ner och det har varit mörkt hela dan. Nu börjar det klarna upp - så dags det, när det börjar bli mörkt ändå.
.
Det positiva är att mina sjuka baciller börjar ge upp! Så nu börjar det kännas som om det blir jobb i morgon igen. Äntligen! Jag blir så rastlös hemma när jag ändå inte orkar göra något.
.
Ha en underbar onsdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Emmas utsikt sa...

Vi brukade också stöpa ljus när jag var liten och det var så kul och de blev så fina. När barnen blir liiiiite större ska jag ta upp traditionen, men nu är det lite svårt...

De du visar är jättefina! Det blir något helt speciellt med egna ljus.

:)
emma