onsdag 6 oktober 2010

Rött, rött, rött......

..... ni som har kikat in här förr, kan inte ha missat att rött är kompletteringsfärgen i köket. I dag fick det röda extra förstärkning av rårörda lingon.
.
Vad vore köttbullar och potatismos utan lingon? Färglöst, i alla fall ;)
.
Praktiskt att ha lingon portionerade i frysen, precis lagom för 1 liters burkar.
.
Nu börjar även den här veckan att gå mot sitt slut och när helgen kommer blir det Skansen i Färjestaden på Öland. Konferens i två dagar och tid avsatt för spa. I just love it!
Just nu är jag så himla trött, så det kommer verkligen i rättan tid.
.
Tänk snart är det Halloween och sen är det bara ett myrsteg till advent, det är inte klokt vad tiden går fort. Det är så mycket jag vill hinna göra klart före jul, dags att göra en lista.
.
Ha en underbar onsdagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

ja men haaalllååå! Varje gång jag kikar in hos dig har du svängt ihop något smaskigt och jag blir bara så sugen! Lingonsylt är bland det bästa jag vet.

Och knäckebrödet här under. åååå såååå gott!

Blir ju helt knasig. Vill också baka, men det är svårt att hinna med som småbarnsmorsa, helt klart.

Kram
Emma

Elle sa...

Köttbullar utan lingon är inte samma sak...*ler*

Trött, trött, är även jag. Hoppas kunna vila ut lite under skollovet som börjar till helgen.
Kanske jag har möjlighet att ta igen alla missade blogginlägg...*dåligt samvete*

Ha en fin helg!
Kram Elle