onsdag 13 oktober 2010

Mmmmm, nybakat........

......... helgens konferens och spa, satte sina spår i frysen - ingen påfyllnad av bröd! Det blir dags att plocka fram fantasin och testa lite nya ideér.
Grova hålkakor på rågsurdeg, skållad rågkross och frön, uppblandat med vetemjöl special, till sist sötat med honung och malt.
Det jäste inte riktigt som jag tänkt mig, men jag skyller på att det var svårt att få upp temperaturen i köket, när huset varit tomt en hel dag.
.
Även dottern hade baksug, dumlekakor med noblesse, riktigt uppskattade av övriga familjen.
.
Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
Kom trösta mej en smula, för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.
Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,
går och tänker på allt det där man borde.

Ha de gott ute i höstmörkret. Tjingeling

1 kommentar:

Huset vid ån sa...

Mums, vad gott brödet såg ut! Jag kan känna den goda doften ända hit.....

Hoppas att du får en fin hösthelg!
Kram Therese