måndag 25 oktober 2010

Full måne i lakansväv........

......... mormors lakan är nu på plats i matsalen, tyvärr var det väldigt svårt att fånga spetsen på bild. Det ena paret har rosor och det andra paret har, passande nog, snöflingor.
.
Kalmar universitet i kväll och kvällens övning gick ut på att visa och diskutera våra bildserier. Vi fick också en snabbgenomgång av fotografering med blixt. Jag försöker undvika blixt in i det längsta, tycker inte att bilderna blir bra. Men nu har jag fått lära mig att det beror på att jag bara använder den inbyggda blixten.
Tur att jag fick veta vad nästa investering ska bestå av ;D
.
Nu snurrar nästa projekt i huvudet, två mindre projekt till nästa vecka och sen är det två större som ska genomföras. Det kräver en hel del planerande måste jag tillstå.
.
På hemvägen fick jag lite hjälpljus längs vägen av en fantastisk fullmåne. Notera dock att objektivet inte är skitigt - månen skymdes för några sekunder av nattsuddande kajor på jakt efter natthärbärge.
.
Ha en underbar tisdag. Tjingeling

2 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Vilka vackra bilder! Jag såg också fullmånen härom kvällen:)

KRAM Helena

Mårten Ekblad sa...

Vackra bilder med bra stämningar.
Blixtljus är läskigt ja, men det gäller bara att styra det lite så det blir som allt annat ljus.

Såg din blogspot på moodle.

/ Mårten Ekblad