söndag 17 oktober 2010

Årets första julpynt.........

....... eller är det kanske årets sista coctailbär? Skulle inte rekommendera att prova! Om jag inte kommer ihåg min växtlära helt fel, så ska liljekonvaljens bär vara supergiftiga. Men vem vågar prova, inte jag i alla fall!
.
Sockerfrostad kvitten, direkt på busken. Typiskt att det är så mycket kvitten när det inte finns några äpplen, kvittenmarmelad med äpplen är så himla gott.
.
Årets sista maskros med frost i håret, den blir det minsann inga frön av ;D
.
Frost var det på mer än ett ställe i morse, tog en tidig promenad i strålande sol och sex minusgrader. Det var så kallt att isen låg i de skuggiga partierna längst in vid sjökanten.
.
Det är en ren fröjd, nästan sakralt, att promenera på golfbanan. Helt tyst, det enda som hördes var löven som föll från träden.
.
Sjön låg nästan spegelblank, bara en liten, liten krusning på ytan.
.
Har städat ut mitt dåliga samvete idag, växthuset, vinterbonat det med bubbelplast och ställt in en del av växterna för övervintring.
Jag har också hunnit med att slipa och betsa mitt "sminkbord", det får väl flytta in i sovrummet under veckan som kommer. Då kommer även bilderna.
.
Nu är det dags för projekt matlagning, innan nästa projekt tar vid, nya gardiner till matrummet :o
.
Ha en underbar avslutning på denna fantastiska helg. Tjingeling

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Catarina!
Vilka fantastiska bilder du tar!! De är en fröjd för ögat:)

Kul att du är med o tävlar hos mig!

Ha en skön söndagkväll!

Kraam Jenny

OF SPRING AND SUMMER sa...

Hej Catarina!
Så stämningsfullt och vackert. Man kan riktigt känna kylan!
Ha det så bra.
Kram Ingrid

Emmas utsikt sa...

Så underbara bilder! Vad använder du för objektiv?

Natta natta... :)