tisdag 28 september 2010

Mardrömmar..........................

........ är riktigt otäcka saker! Inte konstigt att vi drömde dem så ofta, när vi mötte denna syn varje gång vi gick upp för trappan till våra sovrum :o
.
Duscha fick vi göra i denna murriga garderob. Hua!
.
Numera möts vi av denna dörr istället, när vi kommer uppför trappan. Klart bättre än en överfull bokhylla :D
Visserligen är fortfarande vår mossgröna medaljongtapet kvar, men dess tid är räknad.
.
Innanför dörren möts vi av välkomnande vitt och svart, ljust och härligt. Skillnaden är som natt och dag!
.
Den här veckan är det bara lite smågrejor kvar och slutbesiktning för hantverkarna.
Vi ska fixa lite hyllor, tandborstmuggar, badlakan och lite annat fix. Sen........ sen är insidan klar!! Mardrömmen är över!
.
Ha en underbar tisdagskväll, det som är kvar av den, dröm inga mardrömmar. Tjingeling

4 kommentarer:

Unknown sa...

Före- och efter-bilder! Me like:)

Det blev ju underbart fint!!!

Ha det gott,
Charlotta

Elle sa...

En viss skillnad ser man...*ler*

Det måste vara som att komma in i paradiset efter att ha duschat i en mörk garderob!
Känner igen den gröna tapeten, en liknande fanns i ett hus vi flyttade till i min ljuva ungdom (där ser du hur gammal den var!).

Är inte medaljongtapeten modern igen...?? *ler*

Ha en fin dag!
Kram Elle

Stina sa...

Men vilken snygg tjotta. Där kan man ju sitta och sova.:-) Kram Stina

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Ja, så fräscht ! Ser ut att vara lättstädat också.

Synd att man inte får gör som man vill i en hyrd lägenhet, för allt ska återställas som det var innan.Mitt badrum är kaklat, inte hela från golv till tak men nästan och med en ful rad med gråa plattor.Grannen har rosa.Nu är jag van, ser den knappt längre.

Skulle vilja få ommålat, det är så inrökt, jag slutade för två år sedan.Försökt få bort med klorin.
Vet inte om jag vågar rolla själv.Kanske.I så fall skulle jag vilja ha just gammalrosa.

Kram Mi