lördag 11 september 2010

Lördagsnöje.........

...... vi är alla olika och roar oss på olika sätt. Jag har packat upp min Kitchen Aid och testat den. Nu bakar vi igen - premiärbaket blev en sockerkaka!
.
Förutom i köket, trivs jag även i växthuset, tillbringade en stund där och plockade av lite av våra pepparfrukter. Dels blir de torkade och dels......
.
........ blev det en helt fantastisk tomat- och chilisås. Smaksatt med både vitlök och ingefära.
.
En kopp te i lugn och ro är aldrig fel, har man dessutom något bra att läsa, då är det toppen :D
.
Framåt kvällen var jag ju tvungen att testa degkroken - kvällens middag PIZZA, till det behövs ju en god botten.
.
I morgon är det "bakdag" och på jäsning står nu en surdeg till grovisar - nästa veckas lunchmackor.
.
Ha en underbar avslutning på den här fantastiska lördagen. Tjingeling

2 kommentarer:

Tant Grön sa...

Visst blir man inspirerad med nya grejer! Jag har en KitchenAid(blå) som jag fått från dottern i USA, och nu blev jag ju väldigt sugen på att komplettera den med en sån där snygg glasskål. Jättefin!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin köks-maskin, så läcker röd färg. Förstår att du ville prova direkt, är säker på att det blev gott också. Den tomatsåsen du gjort såg så god ut.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria