söndag 29 augusti 2010

Söndag, söndag, ljuvliga söndag.......

......... tillhör inte de som väljer att gå i kyrkan på söndagar, jag njuter ändå av mina söndagsförmiddagar. Lång och sen frukost som ofta följs av en kopp kaffe med någon god kaka, idag var det mazarinkaka.
.
Senare under eftermiddagen en klassisk söndagsmiddag - oxrullader med kokt potatis, gräddsås, inlagd gurka och vinbärsgele. Kan det bli godare.
.
Söndagar är även ofta bakdagar, idag blev det en ny sorts bröd med väldigt mycket grovt i tillsammans med olika sorters frön och torkad frukt. Perfekt till frukost- och lunchbröd den kommande veckan.
.
I kväll soffar jag till mig, snörvlar och nyser (igen),dricker varmt honungsvatten till gamla avsnitt av trädgårdsfredag (de avsnitt som gått nu i augusti).
.
Ha en skön avslutning på helgen. Tjingeling

2 kommentarer:

Tant Grön sa...

Hej där! Vad glad jag blev att hitta dig på min blogg, tack för kommentaren!
Din kaka ser verkligen frestande ut. Jag borde också ha bakat idag, inser jag när jag ser dina bullar...
Krya på dig!

Elle sa...

Mmmm, det vattnas i munnen på mig när jag besöker din blogg!!
Jag har en känsla av att det alltid luktar nybakat hemma hos dig...??
*ler*

Ha en skön start på veckan!
Kram Elle