lördag 28 augusti 2010

Nyfiken i en strut..........

........ några struvjärn i en låda och ett recept från nätet - eftersom jag är nyfiken av naturen måste jag bara testa :o
.
Struvor var helt klart enklare att göra än jag trodde. Och de smakade precis lika gott som de gjorde när jag var yngre.
.
De skickliga hantverkarna har nu tömt hela duschrummet, tagit upp hålet för den nya dörren, elektrikern har varit på plats och på måndag kommer rörmokaren tillbaka.
.
Undrar vem som sprängde dasset?
.
Utedass är det som gäller, lite luftigt kanske. Men helt ok när det är sommar och vackert väder, värre lir det nog när vintern kommer. Men å andra sidan är vårt nya duschrum klart då - vi klarar oss ;D
.
Lördag och hela familjen samlad - familjemiddag tillsammans med svärföräldrarna.
.
Kräftsallad till förrätt. Grillad örtmarinerad kyckling, rödvinssås, hasselbackspotatis och haricot verts till varmrätt. Mazarintårta, kladdkaka och struvor till kaffet/teét.
Mätta blev vi - allihop och gott var det!
.
Regn och rusk har det varit och dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig - men hallå, det kommer ju nya dagar som får dagens ingredienser istället. Men jag hann ialla fall få in huvuddelen av pepparfrukterna i växthuset igen.
.
Lördag smyger snart över till söndag - ha en alldeles underbar söndag. Tjingeling

Inga kommentarer: