söndag 8 augusti 2010

Naturens fantastiska överflöd..........

......... naturen är extra frikostig i år.
.
Först den snörikaste vintern på länge, den varmaste sommaren på länge, största regnmängden på ett dygn, ja det finns nog ännu mer........
.
Det frikostiga vädret har gett oss mängder av bär och svamp, i alla tänkbara färger, både ätliga och oätliga (för oss människor).
.
Nu tillhör ju inte jag de som plockar sopp och äter, men jag kan ändå njuta av dem i naturen.
.
Men vem har tagit alla kantareller? Har ännu inte lyckats hitta en enda :-(
.
En tistel i min trädgård betraktar jag som ogräs, men när den står som ett utropstecken längs en stenmur är den ju alldeles fantastisk.
.
Dags att tänka om, kanske..... eller inte.
.
Tänk vad en kvarglömd vägkon kan lysa upp, men jag undrar just hur den personen tänkte som ställde ut den. Vilket syfte? Var är vägen?
.
Ha de gott och njut av alla 1000 öppna trädgårdar idag. Tjingeling

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Kantarellerna kommer om 1v enligt sambon!
:)