fredag 23 juli 2010

Trevande studiebesök.........

......... man blir aldrig för gammal för lärande!
I dag var vi på öppet hus på Linnéuniversitetet i Växjö. Ja, inte för egen del, sonen är antagen där och ska börja plugga på högskolan.
.
Den här krälande varelsen, i naturlig storlek, var utanför en av byggnaderna. Ytterligare en, men stående, fanns längre bort (men inte möjlig att fånga på bild). Jag älskar offentlig konstnärlig utsmyckning, undrar ibland hur de tänker.......
.
Det kommer att bli jättebra att ha sonen i Växjö i tre år. Lagom avstånd, inte för nära och inte för långt ifrån :-)
.
I kväll har vädret slagit om, det är mycket svalare. Får se om vi får en släng av regnet i morgon, det skulle verkligen behövas.
.
Ha en riktigt go fredagskväll. Tjingeling.

1 kommentar:

Elle sa...

Ungefär så känner jag mig nu, där jag kravlar omkring bland alla papper...*ler*...bara håret som saknas!
Värre konstverk har jag sett, det där var väl ändå rätt mänskligt. Ska nog ta kort på ett par konstiga konstverk här i närheten vid tillfälle.

Även här är det svalare och man vet inte riktigt vad man ska ta på sig...räcker det med kjol fortfarande eller ska jeansen tas fram?
Efter en rejäl skur försöker solen klämma sig fram mellan molnen...kjol!! *ler*

Ha en skön helg!
Kram Elle