tisdag 13 juli 2010

Shopping, blev fönstershopping och mat

Vilken dag vi hade i går!
In drog en thunderstorm - vet egentligen hur kraftig - men det var det värsta jag varit med om! Tänk er lite mulet och tryckande 35-40 graders värme, helt plötsligt blixt och smäll från utan förvarning, kraftig blåst (palmerna var nästan vågräta) och skyfall. Så höll det på i säkert tre timmar. Direkt efter, lika varmt igen. Mäktigt!
Efter fullt dagsverke tog vi en taxi till en megastor mall, 20 minuters färd härifrån, fågelvägen var det inte speciellt långt.
Tanken var att få något i magen och sen shoppa loss - "allt är billigare än hemma".
.
Något i magen blev det - jordgubbssallad med grillad kyckling - supergott! Blandad grön sallad, skivade jordgubbar, skivade vindruvor, smulad blå mögelost, grillat kycklingbröst och flagad mandel. Över detta en smarrig, lite söt dressing fylld med rostade vallmofrön. Mums, känner fortfarande smaken! Till det ett stort glas kallt vatten - även om vi var på ortens berömda bryggeri!.
.
Shoppingen var det sämre med - svårt att säga om det var billigt eller inte, hade inget att jämföra med. Inte klädmärken eller modeller eller storlekar. Jag hade bespetsat mig på nya Converse - men den storleken jag behöver (amerikansk halvstorlek) såldes inte i någon av de affärerna jag var in i. Jag ledsnade rätt fort kan jag säga - allt var bara stort men ganska innehållslöst!
.
Nu är det dags för dagens frukost, därefter blir det jobb fram till 5 och sen får vi se. Tjingeling
.
Bilden är från hotellrummets fräscha badrum, får återigen be om ursäkt för bildkvalitén.

Inga kommentarer: