söndag 27 juni 2010

Sol och bad...........

...... dagens fantastiska väder och underbara sommarvärme, lockade ut oss till svärföräldrarnas stuga.
23 grader i vattnet lockade till och med en badkruka som mig att bada, inte bara en gång utan två.
Sandstrand i två väderstreck ger möjlighet till sol och bad hela dagarna.
.
Vid bryggan ligger ekan förtöjd och bara väntar på att bli rodd över sjön.
Efter några timmar på bryggan känner jag starkt släktskap med kräftdjuren, trots solskyddsfaktor. Tur att det alltid finns aloe-gelé hemma ;-)).
.
Bland de underbara vita näckrosorna vill jag inte simma! Det sägs att det är sandbotten även här, men jag sätter inte ner mina fötter i det ogenomskinliga mörka vattnet.

Svärmor plockade årets första kantareller, små, men likväl delikata.
.
I kväll har det bakats olika sorters kakor och givetvis surdegsbröd, det är ju söndag ;-)
.
Ha en underbar avslutning på midsommarhelgen, i morgon är det vardag igen! Tjigeling

Inga kommentarer: