söndag 20 juni 2010

Mmmmm, söndag........

....... vilken söndag sen ;-)
.
Först sovmorgon, sätta degar på jäsning ( i dag igen, bakade surdegsfrallor i går), följt av storstädning i köket.
.
Växthuset börjar bli fullt, hoppas att vi snart kan få lite stabilt sommarväder så att chiliplantorna kan få komma ut.
.
Trots gräskanterna runt trädgårdslandet, kan man nu börja skönja de olika trädgårdsrummen. I den böjda rabatten sitter våra nya rosor som ska kompletteras med lavendel.
I stället för den fula gräskanten ska det vara en kant av trä med spaljeer runt, vi får se vad vi hinner med under sommaren.
.
Passade på att plocka in mängder av kryddor, torkar dem tillsammans med vitlök och rödlök för att göra örtsalt senare i veckan. Jag mixar kryddorna tillsammans med havssalt, finns inget godare salt!
.
Degarna blev till kanelbullar.........
.
...... durum- och dinkel formbröd, slutligen rågsurdegsbröd med dinkel, smaksatt med pumpa, solros- och sesamfrön.
.
Vi avslutade kvällen med en runda på golfbanan, tätt följda av kärvänliga myggor och knott. I hate them!!!
.
Nu är det te och Viasat Golf som gäller. Ha en bra avslutning på denna underbara söndag. Tjingeling

2 kommentarer:

Elle sa...

När jag ser ditt växthus minns jag hur det för inte så länge sen var igensnöat...*ler*

Rosor och lavendel är en kombination som jag älskar! Jag väntar och väntar på att min vita lavendel äntligen ska slå ut nu! Har aldrig sett det tidigare.

Nu blev jag sugen på kanelbullar...
Kram Elle

M sa...

Sikker på at jeg legger på meg 5 kilo bare av å lese interiørblogger....og du! Jeg vet hva jeg må ha til kaffen i dag....!!
Nam nam!
Ha en fin dag, klem, M