söndag 2 maj 2010

Vilken dag!

Vilken underbar dag! Solskyddsfaktor och fika utomhus, kan det bli bättre?
.
Bakat rågkakor har jag också hunnit med, mellan varven.
.
Annars har jag mest varit ute! Njutit av dofter, lukt och synintryck. Det har varit rena terapin!
Kan ni fatta att liljekonvaljerna kommit så långt?
.
För att inte tala om de kära bondpionerna.
.
Eller syrenerna.
.
T.o.m. bokhäcken börjar vävla över i grönt, ljust grönt, precis som våren ska vara.
.
Hasseln har mer än musöron, hängena har gjort sitt och börjar ramla av.
.
Den gamla slitna komposten spiller över sina kanter, pallkragarna har gett upp för länge sen. Men vad gör det, nu kan jag skörda vitlök lite överallt i stället!
.
Rosenkvitten full av knopp, precis som mahonia och nästan allt annat. Det är bara för underbart!!
.
Potatisen är satt! Trädgårdslandet är rensat! Rosor och lavendel är klippta! Valnötsträdet har fått bort sitt vintertäcke! Nu väntar jag bara på träningsvärken som lär komma som ett brev på posten ;))
.
Ha en riktigt bra avslutning på denna underbara söndag. Tjingeling

1 kommentar:

Elle sa...

Tänk vad det går undan! Det är ju inte längesen vi alla klagade över snödrivor!
Jag var själv ute nyss och hade lite "terapi" i trädgården, bilder kommer i nästa inlägg!
Ha en skön kväll!
Kram Elle