fredag 28 maj 2010

Veckoslut......

...... fredagar är lyx! Jag har förmånen att kunna sluta tidigare på fredagar - då är det lyx att kunna gå ut i trädgården eller bara sätta sig och ta det lugnt.
.
Syrenerna slår ut på lörande dand och sprider en underbar doft i trädgården, härligt att sätta på bordet och ha framför näsan.
.
Vår dragon gick hädan, så det fick bli en ny som just nu står på trappan i väntan på att planteras ut i kryddgården.
.
Fredagsmys är förrätt, i dag blev det blåmusslor kokta med vitlök, ingefära, chilipeppar, citrongräs och kokosmjölk. Mums!
.
Varmrätten bestod av grillad lax, kokt sparris, färsk potatis och romsås. Finns det något bättre?
.
Till detta ett glas alsace. Det är fredag det!
.
Nu en kopp te och en bit choklad från Malmö chokladfabrik och snart är det Trädgårdsfredag. Ha de gott. Tjingeling

2 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Allt ser jätte gott ut. Fredag är en härlig dag bästa på hela veckan. Jag önskar att jag kunde sluta tidigare någon dag i veckan men tyvärr inte. Chefen vill inte bevilja deltid, tråkigt.

Ha det gott¨
Kram anna

Elle sa...

Fredagar är min favoritdag - även fast jag är "ledig" varje dag. Men på fredagarna känns det lite mer "tvångslöst" och avslappnat.

Hoppas din helg är bra!
Kram Elle