söndag 16 maj 2010

Nystädat

Växthuset har fått sig en rejäl omgång idag, rutor, stomme och golv/trappan är skrubbat med Yes och ljummet vatten.
.
Har skapat en el-central i miniatyr, en timer styr vattenpumpen i fågelbadet och viltskrämman behöver stå på för jämnan. Tur att det finns jordfelsbrytare.
.
Fyra tomatplantor gör än så länge vindruvan sällskap i kuvösen. Chilin får flytta in senare, den behöver växa till sig lite först.
.
Viltskrämman placerade vi lite i skymundan bakom krukorna, nu håller vi tummarna allt vi kan.
.
Trädgårdslandet rensat igen, jag fattar inte hur fort ogräset växer. Hoppas att jorden snart är tillräckligt varm för sådd av höga bönor.
.
Trädgårdslandet sett från andra sidan, dvs den blick som möter en när man går in på husets baksida. För mig är det husets framsida - vi sitter alltid på denna sida, det är här vi lägger ner det mesta arbetet.
.
Nog för idag! Nu ska jag gå ner och leta fram lite sålådor för att fuska lite med salladen ;)).
Ha en bra söndagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Madame C sa...

Vad fint det ser ut hos dig! Är det lök eller vitlök som kommer så fint? Längtar så till jag kan ha citrus och olivträd - men det får vänta tills vi byggt vår efterlängtade vinterträdgård.
Tack för din kommentar hos mig och kul att vi bor i samma region:)
Ha det gott,
Charlotta
Cesars trädgård