tisdag 20 april 2010

Vad har du i din mugg...........

........ just nu har jag te. Grönt mango te, som vi inhandlat på Buhres i Kivik. Ett av de absolut godaste teerna jag vet :o
Varvar det med Mareld, ett annat grönt te som Kahls säljer.
.
När vi dricker kaffe är det Zoega Forza, som vi maler på mormors gamla kaffekvarn och brygger i Don Pedro. Mörkt smakrikt kaffe utan speciellt mycket syra.
.
Måste bara!
Måste bara slänga in en bild till på blåsippor, de är så underbara. Men underbart är kort, snart ersätts de av liljekonvaljer och andra lika underbara blommor.
.
Lav, utan a på slutet, och inte från Island ;)
.
Har inte förstått om de är nyttiga för träden eller inte. Vacker är det och nästan spöklikt, de kan hänga flera dm långa från trädgrenarna.
.
I kväll har jag lite strul med blogger och verkar inte komma åt de bloggar jag följer. Jag hoppas verkligen att det är temporärt.
.
Ha en riktigt go tisdagskväll, för det ska jag! Tjingeling

2 kommentarer:

På landet vid havet sa...

Grönt mango te lät mycket gott! Mitt favvo te är chai-te, men utan socker och mjölk.

Härligt med våriga små blåsippor! =)

Trevlig kväll!
Kram Mia

Tigris Predikantan sa...

Sista bilden, lavbilden ... ser ut som en sorts gubbe med smala armar, smal hals (huvudet fick du inte med *ler*) och en kort ullväst!
:)